Uludağ Kış Teknik Eğitim Kampı – 28-01.03.2015

Zirve Dağcılık Kış Eğitim Kampı Uludağ
Eğitmenler: Mutlu İnan Akdağ – Serkan Gültekin
Kış Eğitim Kampı-2015-Zirve Dağcılık

2015 yılı Uludağ Kış Teknik eğitim kampını Uludağ’da yaptık.
Soğuk ve sisli ilk gün kamp alanına varış çadırların kurulmasının ardından.
Kış dağcılığında kullanılan krampon ve kazma kullanımı ile başladık.
Ekip krampon giyme ve çıkarma işlemini bir kaç denedikten sonra.

kış-eğitim-ip-teknikleri Kis-dağcılık-egitim2015-mutlu-inan-akdağ Kış dağcılık-eğitim-yan-gecis kış dağcılık-eğitim-kazma-durma2

Krampon ile yürüme tekniklerine geçtik. Bol karda kazma ile durma tekniklerini uyguladık.
Öğleden sonra kazma ile durdurma tekniklerine geçtik. Dört stilde düşme ve durdurma tekniklerini denedik.
Karda kazma ile yan geçişler yapıldı.
Kazma ile emniyet oluşturmada ikili takımlar halinde oluşturulan istasyonları denedik.
Akşam havanın kararma saatinde akşam yemeği ve dinlenme için eğitim paydos edildi.
Uludağ’da gece soğuk ve ayaz yaptı. Sert bir pazar sabahı 9 da toplanıp dağcılık teknik eğitimlerine devam edildi.
Ertesi günden pratiklerine devam ettiğimiz kazma düşme-durma tekniklerinden sonra.

kış dağcılık-eğitim-kazma-durma kış dağcılık-egitim-yan-gecis2 Kış dağcılık-egitim-kazmayla durma kış dağcılık-egitim-ip-inişi DSC05026

Karda oluşturulan istasyondan ip iniş teknikleri uygulandı.
Soluk almadan devam ettiğimiz eğitimin son halkasında ip birliği vardı.
Beşli ve dörtlü guruplar ip birliğine girerek ekipten düşeni kazma emniyetleri ile durdurma denemeleri yaptılar.

Hasta olarak gittiğim eğitimin son günü iyi açılmıştım.
Serkan ile iki günü konuların yetişmesi için baya aktif geçirmiştik.
Bir dönemi daha kapatıp 23-24 kişi dağlar hazırlamaya çalıştık.