KÜÇÜK ERCİYES KUZEY KIŞ FAALİYETİ (23-24-25.12.2011)

mutlu-inan-akdag-kucuk-erciyes02-2011

Ekip: Mutlu İnan Akdağ, Ömer Fahri Yazıcıoğlu, Muzaffer Tekin, Serkan Gültekin, Burak Yayla, Uğur Yurga , Kamuran Koçak

2010 Kasım Kuzey çıkışında K.Erciyes çok heybetli ve güzel görününmüştü gözümüze … Gelelim diye bir sohbet dolanmıştı.
4 ay önce Ömer’den K.Erciyes için faaliyet planı yapıldığı haberini aldım.
Muzaffer, Kamuran, Serkan’dan oluşan ekibe Ben, Burak ve Uğur sonradan eklendik. Burak’ın ulaşım rezervasyon yardımlarıyla …
Lojistik işlerni Ömer halledecekti. Hadak Kulubüyle olan yazışmalar, Hacılar kasabasından dağa olan ulaşım v.s. Her zaman sorun olan dağ evine kadar olan taşıt ulaşımını bu sefer 4×4 bir traktör ile çözmek istiyordu.
7.30 gibi Kayseri havalimanına indiğimizde geride bıraktığımız havadan daha güneşli ve daha açık bir hava karşıladı bizi…
İki kiralık araçla Hacılar kasabasına hareket ettik. Yol güzergahındaki benzinlikten 2,5 – 3 lt. Benzin almayı ihmal etmedik ocaklar için.
Hadak sekreteri Servet her zamanki güler yüzüyle karşıladı bizi. Erken bir saat olduğundan Kayseri uyanamadan gelmiştik daha . Bu yüzden alışverişimizi Hacılar kasabasında yaptık. Kahvaltımızı yapıp ardından üzerimizi değiştirip Servetin dayısnın traktörünü bekledik. Bu arada Hacılar j. Karakolu personeline faaliyet bilgilerini aktardık. İlgilerinden dolayı teşekkür ederiz.
mutlu-inan-akdag-kucuk-erciyes01-2011

Saat 10:00 gibi küçük bir römork ile 4×4 traktörü olan Servetin dayısı çıkageldi. Güneşli bir havada havanın ve yolumuzun açık olduğunu bilmenin keyfiyle başladık yola…
Ancak keyfimiz köyü çıkar çıkmaz aracımızın kara saplanmasıyla pek fazla uzun sürmedi. Büyük uğraşlar sonucu traktörümüz yoluna devam edebildi. Fakat buda çok uzun sürmedi solumuzun boşlukla devam ettiği yolda kayma riskine karşı çok daha zorlamadık.
Artık yürüyüşümüz başlamıştı. Saat 12:00 …

Erciyesin başındaki şapkayı görerek su deposuna kadar kısa zamanda ulaştık. Sert olan karda yolun kenarından rahatlıkla yürüyebiliyorduk.
Su deposuna vardığımızda gps kayıtlarının gösterdiği kestirme yol yerine havanın kararma ve sis riskine karşın taşıt yolunu takip etme kararı aldık.  Son 1 km kala fırtına ve sis şiddetini arttırdı. Odunluğun bulunduğu kulübeden Dağ evine varıncaya kadar ellerimiz ve yüzümüz önemsemediğimiz için bir hayli etkilendi. Dağ evine 4,5 saatte vardık.

mutlu-inan-akdag-kucuk-erciyes03-2011
Dağ evine varıp ev ortamına alışmamız pek uzun sürmedi. Yarın rota dibine kadar gidip asıl zirve çıkışı için rotamızı belirlemeyi umuyorduk. Akşam erken yemek sonrası uykusuz bedenler çabuk tulumlara girdi. Gece ara uyanmalarımızda fırtınanın artan ıslık seslerini hepimiz duymuştuk.
Alarmlar çalmaya başladığında rüzgarın etkisiyle şömine dumanın içeriye sızdırdığı hafif sisli ortamda uyuşuk bedenler isteksiz uyandı.
Rüzgarın ıslığı yanı başımdaki pencereden geliyordu. Pencereden havayı son bir kez teyit edip faaliyet iptal dememle bedenler yılan gibi çekildi tulumlara

mutlu-inan-akdag-kucuk-erciyes04-2011

Sabah 7.00 uyandığımızda geceden kalan bir sessizlk var ortada. Hemen karar verip hazırlanıp keşif için çıkmamız  9.00 u buldu.

mutlu-inan-akdag-kucuk-erciyes06-2011
Az şiddetli fırtına ve sis eşliğinde bilinmeyen yolumuza rota belirlemek istiyorduk. B. Erciyes Kuzey rotasına doğru gider gibi ilk sağdaki kütleyi geçince önümüzde ortada duran iki küçük tepeciğin üzerine çıkarak sağa doğru kayıp rotamızı kestireceğimizi düşünüyorduk, sis içinde.

Büyük tepeye vardığımızda K. Erciyesin Doğu kulvarının önündeydik. Önümüzdeydi fakat sis o kadar yoğundu ki yukarısını kestiremiyorduk. Fotoğraflardaki kestirdiğimiz rota bumuydu tam emin değildik.
Hava çok uygun değildi fakat  15-20 dk. gözetleme yapmak üzere durduk. Ve sadece rotayı seyrettik.   Dağ evine döndüğümüzde yarı umutlu yemek hazırlığımızı yapıp ateş başında makarnalarımızı yedik. Yarın için heyecanlıydık. Sonu belli olmayan bir rotaya kalabalık bir ekip girecektik.
Uykuya yatmadan son bir ip senaryosundan geçirdik kendimizi. Bu sefer daha geç girdik tulumlarımıza… Kalkış saatimizi 2 hareket saatimizi ise gece  4 olarak belirlemiştik. Kimseyi uyku tutmamış olmalı ki gecenin içinden gelen sohbet sesleri ve kafa fenerlerinden yayılan ışıktan teker  teker uyandık. Son noktayı ben koymuştum gece 11 de şömineyi yakıp ortalıkta biraz daha uykusuz ortam yarattım.

mutlu-inan-akdag-kucuk-erciyes05-2011
Çalan alarm seslerine uyandığımızda ben toplamda 1.5 saat kadar uyumuştum. Ekip olarak aslında pek farklı değildik. Oldukça isteksiz uyandık.

Enteresan olan gereksiz derecede havada ısı artışı vardı. Avantaj gibi gelse de tırmanış için pek de hayra alamet değildi benim açımdan.
Saat tam 4 te biz dağ evinin dış kapısını kapatıp faaliyete başladık. Zifiri karanlık sis ve lapa kar yağışı altında yürüyüşümüz başlamıştı. Dünkü izlerimiz çok belirgin değildi rüzgar ve yeni yağan kar sayesinde çoğu kapanmıştı. Dünkü keşif için gittiğimiz tepeciğe gene 2 saatte varmıştık. Hava yavaş yavaş aydınlanıyordu. K.Erciyes düne göre daha net görünüyordu ve biz doğru rotayı kestirdiğimizi anladık.  Şimdi bu tepeden K.Erciyesin büyük ağızlı kulvarına doğru ilerleyecektik.
mutlu-inan-akdag-kucuk-erciyes07-2011
Saat 7 ye doğru gelirken kulvara doğru varmaya çok az kala pekte hoşlanmadığım bir tabaka kesmek zorunda kaldık. Bu arada havanın aydınlanması ve sisin çok az bir süre dağılmasıyla rota çok netti. Ama bir sorun vardı kulvarın bitim yerinde tam zirve çıkışında fotoğraflardaki kadar uygun görünmüyordu.  Bir bilinmeyenimiz daha olmuştu. Kar artık kimi yerde kalça seviyesine varıyordu. Daha fazla yan geçmeyi bırakıp gereksiz de olsa dik ilerlemeye başladık. Kulvar girişine çok yaklaşmıştık. Bir taşın etrafında uygun bir yer açarak toplandık. Benim aklımdan son geçtiğimiz yan geçişin saatler geçtikçe ekip için risk taşıyacağı geçiyordu. Ve bunu ekiple paylaşıyorum.  Dönüşe geçmeye karar veriyoruz. Bu parkuru dik inecektik ve tek tek geçecektik. Kısa bir yan geçiş sonrası ben dik inişe geçtiğim sırada ilk küçük tabaka ayağımdan koptu. Ve benden sonra geçenlerde giderek yarılan bir hat olduğunu söylediler. Bir küçük parça ve ardından en son büyükçe bir parça 4- 5 metre önümden koparak ayak ucuma kadar ulaştı neyse ki ilerlemeden kaldı.
mutlu-inan-akdag-kucuk-erciyes08-2011
Bir solukta hızlı ve aralıklarla bu parkuru geçip tepeciğin üzerindeki taşlık alana ulaştık ve rahat bir nefes aldık. Yolumuza devam edip dağ evine vardık. Saat 10 civarı idi. Temizlik ve mola sonrası 12-30 gibi yola çıktık. Havadaki sis yoğunluğu giderek artmıştı ve kar yağışı da hiç kesilmemişti. Artık yol tamamen kapanmıştı. Bize kılavuzluk eden ise yol kenarındaki sırayla dizili büyük otların baş kısımlarıydı. Biraz daha geç bir saatte dönüşe geçseydik oldukça sıkıntı yaşayacaktık. 2-5 saatte taş ocağına vardık.
Traktörümüzle buluşup Hadak dağ evine vardık. Üzerimizi değişip bize ikram edilen etli pidelerimizi bir çırpıda yedik. Sonra otobüse atlayıp uçağımıza binmek üzere Kayseriye geçtik.
Her zamanki güler yüzlü dostlukları ve misafirperverlikleri için Hadak dağcılık kulübüne teşekkür ederiz.